تغییر نگرش

مطالب علمی، اجتماعی و سعی در شکستن محدودیت های فکری

تغییر نگرش

مطالب علمی، اجتماعی و سعی در شکستن محدودیت های فکری

سلام به همه دوستای عزیزم. من سعی دارم هر مطلب جالبی که میدونم در اختیار شما بذارم و سعی دارم که یه تحول اساسی کنیم و سطح فکر و دانشمون رو ارتقا و نگاهمون به زندگی رو هم تغییر بدیم

کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

چند جمله از دکتر علی شریعتی

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۶ ب.ظ

خداوندا


از بچگی به من آموختند همه را دوست بدار


حال که بزرگ شده ام


و


کسی را دوست می دارم


می گویند:


فراموشش کن



علی شریعتی


ali shariati



دنیا را بد ساخته اند … کسی را که دوست داری ، تو را دوست نمی دارد …


کسی که تورا دوست دارد ، تو دوستش نمی داری …


اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد …


به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند …


و این رنج است …



علی شریعتی


ali shariati



برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه


قدرت و جرات لازم است


وگرنه هر ماهی مرده ای هم


می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.



علی شریعتی


ali shariati



آنگاه که تقدیر نیست و از تدبیر نیز کاری ساخته نیست


خواستن اگر با تمام وجود با بسیج همه اندامها و نیروهای روح و با قدرتی که در صمیمیت است تجلی کند


اگر هم هستیمان را یک خواستن کنیم یک خواستن مطلق شویم


و اگر با هجوم و حمله های صادقانه و سرشار از امید و یقین و ایمان بخواهیم


پاسخ خویش را خواهیم گرفت.



علی شریعتی


ali shariati



دیدم عده ای مرده ی متحرک را که بر یک زنده ی همیشه جاوید


عزاداری می کنند



علی شریعتی


ali shariati



حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود


اما افسوس که به جای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند


و بزرگترین درد او را بی آبی نامیدند



علی شریعتی


ali shariati



به من بگو نگو


نمیگویم


اما نگو نفهم


که من نمی توانم نفهمم


من می فهمم .



علی شریعتی


ali shariati



من هرگز نمی نالم…


قرنها نالیدن بس است…


میخواهم فریاد بزنم…!


اگر نتوانستم سکوت میکنم….



علی شریعتی


ali shariati



خدایا ! به هرکه دوست میداری بیاموز که : عشق از زندگی کردن بهتر است


و به هر که دوست تر میداری بچشان که :


دوست داشتن از عشق برتر



علی شریعتی


ali shariati



عشق طوفانی و متلاطم است


دوست داشتن آرام و استوار و پر وقار و سرشار از نجابت



علی شریعتی


ali shariati



عشق زیبایی های دلخواه را در معشوق می آفریند


دوست داشتن زیبایی های دلخواه را در دوست می بیند و می یابد



علی شریعتی


ali shariati



عشق در دریا غرق شدن است


دوست داشتن در دریا شنا کردن



علی شریعتی


ali shariati



عشق بینایی را می گیرد و


دوست داشتن بینایی می دهد



علی شریعتی


ali shariati



عشق تملک معشوق است


دوست داشتن تشنگی


محو شدن در دوست

۹۴/۰۶/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
Amirhosein Adel

نظرات  (۱)

عالی بوووود 😍😍😍😍

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی